Nationaal Verkeersveiligheidscongres 2024

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Pagina 3 van 5
De kracht van samenwerken zit in de verschillen   

De kracht van samenwerken zit in de verschillen   

Als er ergens een risico is op een ongeval, dan is het hoog in de bergen. De lucht is ijl, de kou extreem en het kan plots gaan stormen. Verder kunnen lawines, vallende stenen en (onzichtbare) gletsjerspleten je weg kruisen. Een val, bevriezing of hoogteziekte kunnen je uiteindelijk noodlottig worden. Maar uiteraard is dat niet de bedoeling, elke klimmer wil veilig beneden en weer thuis komen. Hoe doe je dat?

Verder lezen

Verkeersveiligheid gebaat bij meer startup mentaliteit

Verkeersveiligheid gebaat bij meer startup mentaliteit

“Verkeersveiligheid is een grote maatschappelijke opgave en daarom …”, het zouden zo maar de eerste woorden kunnen zijn van de openingsspeech van de nieuwe Minister van Infrastructuur en Waterstaat tijdens het NVVC congres 2022. Hoe krachtig zijn deze woorden nog? Een maatschappelijke opgave betekent dat veel organisaties betrokken worden en we in complexe bestuurlijk politieke processen terechtkomen, al of niet met private partijen.

Verder lezen

Interpolis wil verkeersveiligheid van senioren vergroten

Interpolis wil verkeersveiligheid van senioren vergroten

Er is veel werk aan de winkel om de doelstelling ‘nul verkeersslachtoffers in 2050’ te realiseren. Interpolis onderzoekt met een netwerk van nationale en internationale experts welke oplossingen bijdragen aan het vergroten van de verkeersveiligheid. Zijn we klaar voor de toekomst? 

Verder lezen

Indientermijn bijdrage verlengd

Indientermijn bijdrage verlengd

De indientermijn voor een NVVC-voorstel is verlengd. Tot en met 9 januari kunnen bijdrages worden ingezonden.

Verder lezen

Is de mens klaar voor de toekomst? 

Is de mens klaar voor de toekomst? 

‘Zijn we klaar voor de toekomst?’ werd mij gevraagd. We kunnen ons beter afvragen of de méns wel klaar is voor de toekomst. Wat kunnen wij in onze rol van weggebruiker zelf doen om het aantal verkeerslachtoffers terug te dringen?

Verder lezen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Pagina 3 van 5
Terug naar boven